لوگو ماسکوم

مستربچ پلی پروپیلن

مستربچ پلی پروپیلن
عناوین صفحه

مستربچ پلی پروپیلن چیست؟


مستربچ پلی پروپیلن مستربچی است که جنس ماده پایه پلیمری آن  پلی پروپیلن می‌باشد. مستربچ‌ها در تولید محصولات در صنایع مختلف بسیار پرکاربرد هستند. آنها دارای ویژگی‌های مثبت زیادی هستند که باعث فراوانی کاربرد آنها در تولید محصولات مختلف می‌شود.

 مستربچ‌ها به راحتی قابل جابجایی و ذخیره سازی هستند و به دلیل شکل گرانولی آنها به عنوان یک ماده پرکاربرد برای تولید محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مستربچ‌ها دارای سه جزء اصلی می‌باشند که عبارتند از پلیمر پایه، عامل سازگار کننده و افزودنی پایه پلیمری. مستربچ چیزی شبیه پلاستیک است و دارای شکل ظاهری مانند دانه‌های گرانولی می‌باشد. در این مقاله به بررسی کاربردهای مستربچِ پلی پروپیلن، خواص آن، مواد تشکیل دهنده و نکاتی که در خرید مستربچ پلی پروپیلن دارای اهمیت می‌باشد می‌پردازیم.فیلر مستربچ پلیِ پروپیلن یک فیلر مبتنی بر پلی پروپیلن است که حاوی 75٪ تا 85٪ کربنات کلسیم است. رنگ آن نیز سفید طبیعی با قابلیت پخش عالی است.

مستربچ پلی پروپیلن-notrika-co.ir

کاربرد مستربچ پلی پروپیلن

از مستر بچ پلی پروپیلن در تولید محصولات مختلفی استفاده می‌شود. لیست زیر نمونه ای از مواردی است که مستر بچ پلی‌پروپیلن در آنها استفاده شده است:

مستربچ پلی پروپیلن-notrika-co.ir

1. لوازم آشپزخانه
2. لوازم ورزشی
3. قطعات اتو
4. ظروف یکبار مصرف
5. موکت
6. اسباب بازی
7. ساخت بدنه باتری
8. وسایل بسته بندی
9. روکش سیم و کابل
10. حصیر بافی

11. گونی بافی
12. قالب گیری تزریقی
13. قالبگیری دمشی
14. نساجی
15. تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی
16. بسته بندی غذایی


برای خرید و استعلام قیمت مستربچ رنگی میتوانید:

به دلیل مقاومت خوبی که دسته ای از پلی پروپیلن‌ها در برابر ضربه دارند می‌توان در مکانهایی که  در معرض ضربه قرار می‌گیرد و یا هوای سردی دارد از آن‌ها استفاده کرد برای مثال در ساخت:

1. سپر
2. داشبورد
3. کنسول ماشین
4. رودری ماشین

 می‌توان از این پلیمر استفاده کرد.

شاخص ذوب پایین مستربچ پلی پروپیلن آن را برای فرایندهای اکستروژن مانند تولید لوله‌های آب گرم و آب سرد مناسب می‌کند.

البته باید دقت داشت که هموپلیمر‌ها در برابر ضربه مقاومت پایینی دارند و به همین دلیل از آنها در کاربردهای نساجی و یا تولید فیلم‌ها و ورقه‌های نازک استفاده می‌شود از همون پلیمرها زمانی استفاده می‌شود که نیاز به استحکام کششی است برای مثال:

مستربچ پلی پروپیلن-notrika-co.ir

1. الیاف پروپیلن
2. انواع گونی
3. تسمه
مواردی هستند که در ساخت آنها از از هموپلیمرهای پلی پروپیلن استفاده می‌شود.

شرکت نوتریکا در زمینه انواع دیگر مستربچ مانند مستربچ رنگی، مستربچ کربنات کلسیم، پلی آمید و …. که برای دیدن همه ی محصولات میتوانید اینجا کلیک کنید ، نیز فعالیت میکند و همواره سعی کرده است با استفاده از تکنولوژی روز، انواع مستربچ را با بالاترین کیفیت تولید و خدمت شما عزیزان عرضه کند.

روش‌های بهبود عملکرد مستربچ پلی پروپلین

مستربچ پلی پروپیلن-notrika-co.ir

به منظور بهتر کردن خواص مستربچ پلی پروپیلن می‌توان از فرایند نانوتکنولوژی استفاده کرد. نانو تکنولوژی باعث می‌شود به وسیله به کارگیری نانوذرات در پلی پروپیلن خواص مکانیکی و شفافیت آن‌ها افزایش یابد و خاص جدیدی مانند خاصیت آنتی باکتریال و مقاومت در برابر خراش نیز به آن‌ها اضافه شود و همین امر باعث می‌شود که کاربرد‌های آن گسترش پیدا کند. از این فرایند در صنعت خودروسازی نیز استفاده می‌شود و باعث می‌شود که خط و خش‌های کمتری بر روی خودرو بیفتد.

یکی دیگر از انواع مستربچ‌های پلی پروپیلن، مستربچ شفاف کننده PP است. این مستربچ باعث شفاف شدن و شیشه ای شدن مستربچ پلی پروپیلن می‌شود. به منظور بالا بردن شفافیت از افزایش سرعت کریستالی و درصد کریستالی شدن پلیمر استفاده می‌شود. به مستربچ شفاف کننده پلی‌پروپیلن مستربچ هسته زا نیز گفته می‌شود. هسته زایی سبب می‌شود که خواص فیزیکی PP افزایش پیدا کند. عوامل هسته زا باعث کم شدن زمان فرایند، بهبود پیدا کردن خاصیت تابرداشتگی و همچنین باعث کنترل کردن ابعاد و افزایش خواص سد گری و زیبایی بیشتر محصول می‌شوند. مستربچ پلی پروپیلن خود یک پلیمر نیمه کریستالی است و با افزایش سرعت کریستالیزاسیون و درصد کریستالی می‌توان آن را شفاف و شیشه ای کرد.

خرید مستربچ

محصولات پلاستیکی در زندگی روزمره مردم کاربردهای بسیار زیادی دارند و استفاده از محصولات پلاستیکی به امری اجتناب ناپذیر تبدیل شده است؛ در نتیجه مستربچ اهمیت بسزایی در این صنعت دارد. مطمئنا اگر مصرف محصولات پلاستیکی زیاد باشد و تقاضا از سوی مشتریان بالا برود، بازار تولید این محصولات نیز داغ می‌شود  و تولیدکنندگان به فکر تهیه مستربچ مناسب برای محصولات خود می‌افتند. متاسفانه از آنجایی که قیمت ارز نوسان‌های زیادی دارد خرید مستربچ و اطلاع از قیمت مستربج نیازمند این است که اطلاعات دقیق و لحظه‌ای از قیمت‌ها داشته باشید. همچنین نکاتی را در هنگام خرید این مواد رعایت کنید. در این بخش ما به ۴ نکته مهم در خرید مستربچ اشاره می‌کنیم که با رعایت آنها می‌توانید مستربچی با کیفیت و با قیمت مناسب تهیه کنید.

اولین نکته ای که باید به آن دقت بکنید اطلاعات درباره محصولی است که می‌خواهید تهیه کنید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. تولید کنندگان محصولات پلاستیکی سوال‌هایی راجع به اینکه قیمت مستربچ چقدر است و کدام تولید کننده masterbatch با کیفیت و با قیمت منصفانه ارائه می‌دهد را همیشه می‌پرسند.

مستربچ-notrika-co.ir

. همچنین برای خریداران مهم است که در هنگام تهیه مستربچ به چه نکاتی باید دقت کنند و از چه گرانولی برای تولید محصولات خود استفاده کنند. برای پاسخگویی به این سوالات باید بخش زیر را به دقت مطالعه کنید.

مهمترین فاکتور در تهیه مستربچ، قیمت مستربچ می‌باشد

نوسانات قیمت ارز و بورس تاثیر بسزایی در قیمت مواد اولیه پلیمری می‌گذارد. همانطور که می‌دانید قیمت دلار، این روزها نوسانات زیادی دارد و در نتیجه درج قیمت مستربچ به عنوان یک قیمت ثابت، کاری بسیار دشوار است و در طی یک روز حتی ممکن است چندین بار قیمت این ماده عوض شود. قیمت مستربچ به صورت روزانه و با توجه به قیمت به روز مواد اولیه در بورس کالا و عرضه پتروشیمی‌ها اعلام می‌شود. قیمت مستربچ‌ها بسیار رقابتی است در نتیجه ممکن است در طی یک روز نیز چندین بار تغییر کند و همین تغییر قیمت‌های ساعتی و روزانه مشکلات بسیاری برای خریداران آن به وجود می‌آورد.

تامین کنندگان مستربچ‌ها قیمت‌های متفاوتی را اعلام می‌کنند و خریداران را با این مشکل روبرو می‌کند که آیا مبلغی که برای تهیه محصولات پرداخت کرده‌اند، منصفانه و درست است یا خیر؟ به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که قبل از تهیه مستربچ با چندین شرکت مختلف در این زمینه تماس بگیرید و پس از آگاهی از قیمت آنها بهترین شرایط فروش و قیمت را انتخاب کنید.

قیمت مستربچ

قیمت مستربچ به عوامل مختلفی مانند نوع و برند مستربچ ، کشور سازنده ، پایه بستربچ مورد نظر ، فروشنده و محل خرید و فروش ، تعداد و سایر شرایط مربوط به خرید و فروش بستگی دارد .جهت اطلاع از قیمت مستربچ میتوانید با کارشناسان فروش مجموعه نوتریکا آویژه تماس بگیرید .   

نکات مهم قبل از خرید مستربچ پلی پروپیلن

قبل از تهیه مستربچِ پلی پروپیلن PP حتما به کاربرد آن دقت کنید. زیرا محصولات مختلف از گریدهای متفاوت مستربچ ساخته شده اند. برای مثال برای ساخت محصولاتی که نیاز است در برابر ضربه مقاوم باشند به نوع خاصی از پلی پروپیلن نیاز است و در جایی که انعطاف پذیری نیاز باشد باید از گرید دیگری استفاده کرد.

قیمت مستربچ پلی پروپیلن

قیمت مستربچ پلی پروپیلن، عدد ثابتی نیست و نوسانات ارز بر روی قیمت آن تاثیر زیادی می‌گذارد. اگر قصد خرید مستربچِ پلی پروپیلن را دارید حتما با کارشناسان ما در نوتریکا تماس بگیرید تا ضمن مشاوره رایگان، از آخرین قیمت انواع مستربچ مطلع شوید و با خیال آسوده خرید خود را انجام دهید.

قیمت مستربچ پلی پروپیلن تقریبا به صورت روزانه در حال تغییر است. همچنین رقابت در بین خریداران این محصول آنقدر زیاد است که ممکن است در طول یک روز قیمت آن بارها تغییر کند. اما در کل می‌توان گفت قیمت و هزینه مستربچِ پلی پروپیلن بسیار پایین است.

سوالات متداول مستربچ پلی پروپیلن

مستربچِ پلی پروپیلن مستربچی است که جنس ماده پایه پلیمری آن  پلی پروپیلن می‌باشد. مستربچ‌ها در تولید محصولات در صنایع مختلف بسیار پرکاربرد هستند.

مستربچ‌ها دارای سه جزء اصلی می‌باشند که عبارتند از پلیمر پایه، عامل سازگار کننده و افزودنی پایه پلیمری.

1. لوازم آشپزخانه
2. لوازم ورزشی
3. قطعات اتو
4. ظروف یکبار مصرف
5. موکت
6. اسباب بازی
7. ساخت بدنه باتری
8. وسایل بسته بندی
9. روکش سیم و کابل
10. حصیر بافی
11. گونی بافی
12. قالب گیری تزریقی
13. قالبگیری دمشی
14. نساجی
15. تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی
16. بسته بندی غذایی