لوگو ماسکوم

مستربچ کربنات کلسیم

مستربچ کربنات کلسیم
عناوین صفحه
مستربچ کربنات کلسیم چیست - notrika-co.ir

مستربچ کربنات کلسیم چیست ؟


مستربچ کربنات کلسیم یا همان کامپاند کربنات کلسیم به عنوان یک فیلر یا پرکننده در صنایع کاربرد دارد.این مستربچ را در صنعت با نام تجاری کلسیت نیز می شناسند. این محصولات در گرید های بسیار متنوعی با درصد های مختلف از کربنات کلسیم تولید می شوند. مستربچ را در پایه رزین با گرید های بسیار متنوع تولید و در بازار عرضه می کنند. کیفیت موجود در مستربچِ کربنات کلسیم بستگی  به نوع پودر موجود کربنات و افزودنی های دیگر دارد.

افزودنی های کمک فرآیندی موجود در مستربچ بسیار با اهمیت بوده و باید در انتخاب آن ها دقت کرد. به شکلی گسترده این افزودنی ها باعث تغییر در کیفیت مستربچِ کربنات کلسیم خواهند شد. موارد دیگری نیز وجود دارند که در هنگام تولید اثر خود را می گذارند. در هنگام تولید مستربچ موارد و نکاتی وجود دارند که باید به آن ها بسیار توجه داشته باشید.

مستربچ کربنات کلسیم-notrika-co.ir

از این موارد می توان به اختلاط خوب و مناسب مواد در اکسترودر کربنات کلسیم استفاده شده اشاره کرد. در مستربچ ساختار ویژه ای مشاهده می شود که باید در انتخاب آن ها از بهترین متریال ها استفاده کرد. مستربچِ کربنات کلسیم به دلیلی داشتن رنگ سفید در ساختار خود یک مزیت بسیار بزرگ را در اختیار شما قرار می دهد.

می توان از مستربچ در تولید محصولات سفید رنگ به صورت گسترده ای استفاده نمود. داشتن این ویژگی باعث شده است تا دیگر نیازی به خرید مستربچ های رنگی نیز نداشته باشید. علاوه بر ویژگی های گفته شده مستربچ کربنات  استحکام بسیار خوبی را از خود نشان می دهد. یکی از مزایا و قابلیت های موجود در مستربچ کربنات کلسیم قابلیت چاپ می باشد. نسبت به دیگر متریال ها و محصولات موجود این امکان در مستربچ کربنات  به خوبی وجود دارد.

فرمول مستربچ کربنات کلسیم - notrika-co.ir

فرمول مستربچ کربنات کلسیم

فرمول مستربچ کربنات کلسیم یک ترکیب شیمیایی CaCO3 می باشد. این ماده پودر مانند نامحلول در آب به رنگ سفید بوده و کاربرد ها بسیاری دارد. این ماده سفید رنگ به صورت طبیعی در مواد معدنی، گچ، مرمر، سنگ آهک، کلسیت، صدف، مروارید و … به صورت گسترده وجود دارد. به صورت کلی می توان گفت که در اکثر مواد معدنی بر روی پوسته زمین این ماده یافت می شود. در پزشکی از این ماده به عنوان یک آنتی اسید استفاده های گسترده ای می کنند. می توان از این ماده به عنوان یک مکمل کلسیم و همچنین به عنوان پرکننده در لوازم آرایشی نیز بهره برد. از کربنات کلسیم به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده نیز استفاده می کنند. در برخی از استخر ها از این محصول برای اصلاح پی اچ آب نیز استفاده می کنند.

مستربچ کربنات کلسیم- notrika-co.ir

در صنایع تولید مواد و مصالح ساختمانی مستربچ کربنات کلسیم کاربرد گسترده ای را از خود به نمایش می گذارد. مستربچ کربنات کلسیم را می توان طی فرآیند زیر تولید نمود. با استفاده از دی اکسید کربن و آهک خشک شده به عنوان مواد اولیه و خام مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این فرآیند کلسیت مورد نیاز تولید می شود. روش دیگری نیز برای به دست آوردن کلسیت وجود دارد. افزودن کربنات سدیم به کلرید کلسیم نیز می تواند برای شما کلسیت را به وجود بیاورد. طبق فرمول زیر  این محصول تولید می شود.

Ca (OH)+ CO2 → CaCO+ H2O

CaCl+ Na2CO3 → CaCO+ 2NaCl

زمانی که دی اکسید کربن بیش از حد عبود داده شود نیز  هیدروژن کربنات کلسیم به وجود می آید. تمامی این فرآیند ها به صورت مصنوعی بوده و می توان در هر مقدار آن ها را تولید کرد. در مقیاس بزرگتر نیز مستربچ کربنات کلسیم با عبور دادن گاز دی اکسید کربن از هیدروکسید کلسیم به وجود می آید. این فرآیند باعث تولید مقدار زیادی از مستربچ کربنات کلسیم برای شما خواهد شد. باید توجه داشته باشید که دی اکسید کربن موجود بیش از حد مجاز عبور داده نشود. عبور بیش از حد دی اکسید کربن می تواند باعث تولید هیدروژن کربنات کلسیم محلول شود.

کاربردمستربچ کربنات کلسیم - notrika-co.ir

کاربرد مستربچ کربنات کلسیم چیست ؟

از کربنات کلسیم که به عنوان یک ماده طبیعی بر روی زمین نیز یافت می شود به عنوان یک پرکننده بسیار عالی بهره می برند. در صنعت پلاستیک نقش  پرکننده ها بسیار ویژه بوده و باید کیفیت قابل قبولی را نیز ارائه کنند. در صنعت پلاستیک مستربچ کربنات کلسیم یکی از پرمصرف ترین متریال های موجود می باشد. به دلیل اینکه قیمت محصول بسیار با اهمیت است از مستربچ کربنات برای کاهش قیمت تمام شده استفاده می کنند. پرکننده ها به مواد اولیه جامد و مایع اضافه می شوند تا تغییراتی مانند افزایش مقاومت و خاصیت شکل پذیری را ایجاد کنند. اضافه کردن مستربچِ کربنات کلسیم می تواند خواص و قابلیت های زیادی را به محصولات اضافه کند. از این قابلیت ها می توان به خاصیت شکل پذیری، تغییر وزن و غلظت در محصول اشاره کرد. کربنات کلسیم هم معمولا جزو پرکننده هایی دسته بندی می شود که باعث بهبود برخی از خواص فیزیکی می شود.

از این خواص فیزیکی می توان به مقاومت گرمایی، پایداری ابعادی، سختی و استحکام اشاره نمود. بسیاری از تولید کنندگان برای جلوگیری از تاثیر روغن و زغال سنگ از مستربچِ کربنات کلسیم استفاده می کنند. این ویژگی ها باعث شده است تا بتوانید در تولیدات متنوع از مستربچ به شکلی ویژه استفاده کنید. با استفاده از مستربچ کربنات کلسیم تولیدکنندگان از سوختن مواد و خرابی در آن ها جلوگیری می کنند. مواد افزودنی و پلاستیک اولیه را با مستربچ مخلوط کرده و ترکیبی پایدار را به وجود می آورند.

به دلیل طبیعی بودن کربنات کلسیم می توان اثبات کرد که مستربچ کربنات هیچگونه ضرری برای انسان ندارد. مستربچِ کربنات کلسیم همیشه زیست تخریب پذیر بوده و به خوبی می تواند سازگاری داشته باشد. این ویژگی باعث شده است تا صنایع مختلف از مستربچ کربنات  به صورت گسترده ای استفاده کنند.


برای خرید و استعلام قیمت مستربچ پلی آمید میتوانید:

انواع مستربچ کربنات کلسیم

برای شناخت انواع مستربچ کربنات کلسیم باید ابتدا با نحوه تولید و ساخت آن آشنا شوید. کربنات کلسیم خالص از ماربل استخراج شده و برای کاربرد های گوناگون به کار گرفته شود. راه دیگر برای تولید کربنات کلسیم فرایند شیمیایی بر روی کربن دی اکسید می باشد. این دو راه را می توان به عنوان عمده ترین موارد موجود نام برد. با توجه به روش به دست آمدن کلسیم کربنات می توان تقسیم بندی هایی را انجام داد. دو دسته موجود رسوبی و زمینی یا خاکی می باشند. برای اینکه استفاده هریک را بهتر درک کنید دسته بندی های موجود را برای شما شرح خواهیم داد. استفاده از مستربچ کربنات  در صنایع مختلف باعث  شده است تا افراد به دنبال راه های جدید برای تولیدات خود باشند. تنوع موجود در مستربچ کربنات کلسیم باعث شده است تا تولیدات با کیفیت های مختلف به وجود بیایند.

مستربچ کربنات کلسیم زمینی: این محصول از جداسازی و فرآیند ته نشینی تولید می شود. این محصولات را با نام GCC شناخته و کاربرد های فراوانی نیز دارند. تولید مستربچ کربنات فرایندی کاملا طبیعی بوده و هیچگونه مرحله شیمیایی وجود ندارد. مستربچ کربناتزمینی ظاهری پودری و کریستالی دارد که حاصل تخریب سنگ آهک می باشد.

مستربچ کربنات کلسیم-notrika-co.ir

سایز بندی ذرات در مستربچ کربنات کلسیم بسیار متنوع بوده و می توان در صنایع مختلف و متنوعی از جمله داروسازی از آن ها استفاده نمود. صنایع داروسازی را می توان مهم ترین مصرف کننده مستربچ کربنات  زمینی در نظر داشت. به دلیل نبود مواد شیمیایی در این محصولات می توان کیفیت و قابلیت های بالایی را نیز مشاهده نمود. به دلیل طبیعی بودن مستربچ کربناتزمینی انتقال مواد زیان آور به هیچ عنوان صورت نمی گیرد.

مستربچ کربنات کلسیم رسوبی: از انواع مستربچ کربنات کلسیم می توان نوع رسوبی را نام برد. این نوع از مستربچ کربنات  به عنوان یک محصول مصنوعی شناخته می شود. مستربچ کربنات  با نام تصفیه شده نیز شناخته می شد. فرآیند تولید مستربچ کربنات  پرکننده در حقیقت فرآیندی شیمیایی بوده که به ماده ته نشین موجود PCC گفته می شود. خلوص کربنات کلسیم به دست آمده از این فرآیند بسیار بالا و کاربردی می باشد. سایز PCC برابر با قطر 2  میکرون بوده و تنوع سایزی در آن وجود ندارد. این مواد به صورت گسترده ای در صنعت و تولید کاغذ مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع از مستربچ کربنات کلسیم دارای دانه هی ریز تر بوده و خلوص بالاتری را نیز نسبت به نوع زمینی دارد. ذرات موجود در این نوع مستربچ کربنات  بسیار یکنواخت بوده و دارای شفافیت بسیار بالاتری نیز می باشند.

بیشترین سوالات پرسیده شده توسط مردم

شرکت نوتریکا در زمینه انواع دیگر مستربچ مانند مستربچ رنگی، پلی اتیلن، پلی آمید و …. که برای دیدن همه ی محصولات میتوانید اینجا کلیک کنید ، نیز فعالیت میکند و همواره سعی کرده است با استفاده از تکنولوژی روز، انواع مستربچ را با بالاترین کیفیت تولید و خدمت شما عزیزان عرضه کند.

مزیت مستربچ کربنات کلسیم - notrika-co.ir

مزیت های مستربچ کربنات کلسیم

مستربچ کربنات کلسیم دارای مزایای بسیار زیادی در صنایع مختلف می باشد. مستربچ کربنات  در تولید پلاستیک بسیار پرمصرف می باشد. می توان به صورت کلی چندین مورد از مزایای موجود در مستربچ کربنات  را نام برده و شرح داد. با توجه به مزایای مستربچ کربنات کلسیم می توانید خرید های بسیار خوبی را تجربه کنید.

  • بهبود کارایی: اضافه کردن مقداری مستربچ کربنات به ورق های پلی پروپیلن باعث بالا بردن مقاومت حرارتی موجود در محصولات می شود. با افزودن مستربچ کربنات می توان افزایش مقاومت و سختی را نیز به صورت محسوس مشاهده نمود. کیفیت پلاستیک با  افزودن مستربچ کربنات کلسیم به صورت چشمگیری بالا رفته و بسیار عالی می شود. برای بالا بردن مرغوبیت پلاستیک می توان از این محصولات تا 40 درصد نیز استفاده نمود.
  • سازگار با محیط زیست: از مزایای بسیار جذاب مستربچ کربنات کلسیم می توان به سازگاری آن با محیط زیست اشاره نمود. این ترکیب برای انسان ها و محیط زیست هیچگونه زیانی نداشته و بسیار مفید می باشد. مستربچ کربنات کلسیم دارای قابلیت تجدید پذیری بوده و هرچه درصد آن بالاتر باشد زمان تجزیه نیز کمتر خواهد شد.
  • بهبود در فرایند تولید: مستربچ کربنات کلسیم حتی باعث بهبود در فرآیند تولید نیز می شود. این ترکیب باعث می شود تا پلاستیک حرارت داده شده با سرعت بالاتری خنک شود. این روند باعث می شود تا استفاده بهینه از انرژی را نیز شاهد باشیم. خنک شدن سریع باعث می شود تا بتوان خرابی در محصولات را به میزان قابل توجهی کاهش داد. مستربچ کربنات  باعث می شود تا انعطاف در محصولات بالا رفته و از شکستگی جلوگیری شود.

افزایش مقاومت و استحکام: استفاده از مستربچ کربنات کلسیم در ترکیبات برای تولیدات متنوع بسیار مهم می باشد. استفاده از مستربچ کربنات  برای تولید پلاستیک می توان باعث به وجود آمدن مقاومت و استحکام بسیار بالایی شود.

ویژگی های مستربچ کربنات کلسیم - notrika-co.ir

ویژگی های مستربچ کربنات کلسیم

در هر محصولی ویژگی ها بسیار با اهمیت می باشند. هرچه تعداد و تنوع ویژگی ها بالاتر باشد کاربرد های بیشتری را نیز می توانید در اختیار داشته باشید. در مورد مستربچ کربنات کلسیم نیز این موضوع صادق بوده و باید با توجه به ویژگی های موجود انتخاب های خود را انجام دهید. ویژگی های موجود در مستربچ کربنات را می توان به صورت زیر معرفی کرد. این ویژگی ها تنها برخی از قابلیت های موجود در مستربچ کربنات  می باشند.

  • مقرون به صرفه بودن: از ویژگی های بسیار جذاب مستربچ کربنات کلسیم می توان به صرفه اقتصادی اشاره کرد. بازار رزین دائما در حال نوسان می باشد. مستربچ کربنات به خوبی می تواند از قیمت های ناگهانی جلوگیری کرده و فشار را از روی تولیدکنندگان بردارد. جایگزین کردن این محصول می تواند تا 40 درصد باعث کاهش قیمت تمام شده بشود.
  • پایداری: مستربچ کربنات کلسیم به میزان 40 درصد باعث کاهش تولید گاز های گلخانه ای می شود. این ویژگی باعث شده است تا بتوان این محصول را بسیار پایدار دانست.
  • تاییده ها: از ویژگی های بسیار جذاب مستربچ کربنات  داشتن تاییده های مختلف غذا و دارو می باشد. مستربچ کربنات کلسیم به عنوان یک محصول بسیار بهداشتی شناخته شده و می تواند مجوز های لازم را به راحتی کسب کند.

فرمول مستربچ کربنات کلسیم

فرمول مستربچ کربنات کلسیم یک ترکیب شیمیایی CaCO3 می باشد. این ماده پودر مانند نامحلول در آب به رنگ سفید بوده و کاربرد ها بسیاری دارد. این ماده سفید رنگ به صورت طبیعی در مواد معدنی، گچ، مرمر، سنگ آهک، کلسیت، صدف، مروارید و … به صورت گسترده وجود دارد. به صورت کلی می توان گفت که در اکثر مواد معدنی بر روی پوسته زمین این ماده یافت می شود. در پزشکی از این ماده به عنوان یک آنتی اسید استفاده های گسترده ای می کنند. می توان از این ماده به عنوان یک مکمل کلسیم و همچنین به عنوان پرکننده در لوازم آرایشی نیز بهره برد. از کربنات کلسیم به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده نیز استفاده می کنند. در برخی از استخر ها از این محصول برای اصلاح پی اچ آب نیز استفاده می کنند.

مستربچ کربنات کلسیم-notrika-co.ir

در صنایع تولید مواد و مصالح ساختمانی مستربچ کربنات کلسیم کاربرد گسترده ای را از خود به نمایش می گذارد. مستربچ کربنات کلسیم را می توان طی فرآیند زیر تولید نمود. با استفاده از دی اکسید کربن و آهک خشک شده به عنوان مواد اولیه و خام مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این فرآیند کلسیت مورد نیاز تولید می شود. روش دیگری نیز برای به دست آوردن کلسیت وجود دارد. افزودن کربنات سدیم به کلرید کلسیم نیز می تواند برای شما کلسیت را به وجود بیاورد. طبق فرمول زیر  این محصول تولید می شود.

Ca (OH)+ CO2 → CaCO+ H2O

CaCl+ Na2CO3 → CaCO+ 2NaCl

زمانی که دی اکسید کربن بیش از حد عبود داده شود نیز  هیدروژن کربنات کلسیم به وجود می آید. تمامی این فرآیند ها به صورت مصنوعی بوده و می توان در هر مقدار آن ها را تولید کرد. در مقیاس بزرگتر نیز مستربچ کربنات کلسیم با عبور دادن گاز دی اکسید کربن از هیدروکسید کلسیم به وجود می آید. این فرآیند باعث تولید مقدار زیادی از مستربچ کربنات کلسیم برای شما خواهد شد. باید توجه داشته باشید که دی اکسید کربن موجود بیش از حد مجاز عبور داده نشود. عبور بیش از حد دی اکسید کربن می تواند باعث تولید هیدروژن کربنات کلسیم محلول شود.

قیمت مستربچ کربنات کلسیم - notrika-co.ir

قیمت مستربچ کربنات کلسیم

در مستربچ کربنات کلسیم قیمت بسیار با اهمیت بوده و باید به آن بسیار توجه شود. در تمامی محصولات با حجم زیاد می توان قیمت را به عنوان مهم ترین عامل جذب کننده معرفی نمود. به دلیل تنوع در مستربچ کربنات  که می توان تفاوت قیمت را نیز مشاهده کرد. با توجه به نیاز خود می توانید کیفی های مختلف را انتخاب کرده و قیمت های گوناگون را نیز شاهد باشید. در قیمت گذاری این محصولات طبیعی و یا شیمیایی بودن کربنات کلسیم بسیار با اهمیت می باشد. در هر نوع از مستربچ کربنات کلسیم می توان کاربرد های متنوعی را مشاهده کرد. این کاربرد ها باعث شده است تا قیمت های متفاوت به وجود بیایند. برای اینکه تولیدات با کیفیت باشند باید از مستربچ کربنات کلسیم با کیفیت و مرغوب استفاده نمود. کیفیت در مستربچ کربنات  را می توان به عنوان مهم ترین عامل در قیمت گذاری معرفی نمود.

هرچه کیفیت در ذرات مستربچ کربنات کلسیم بالاتر باشد قیمت نیز به مراتب بالاتر خواهد رفت. در قیمت گذاری مستربچ کربنات  یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار برند های موجود می باشد.اینکه مستربچ کربنات  به صورت معدنی یا آزمایشگاهی باشد در قیمت بسیار تاثیر گذار است. تاثیر قیمت بر انتخاب افراد همیشه وجود داشته و نمی توان آن را انکار کرد. برای صنایع مختلف می توان به راحتی قیمت های گوناگون را پیشنهاد داد. هر صنعت با توجه به نیاز خود می تواند از تنوع موجود استفاده کرده و بالاترین کیفیت را در اختیار داشته باشد.

مستربچ کربنات کلسیم-notrika-co.ir

مستربچ کربنات کلسیم برای ارائه کیفیت های بالا نیاز به مواد بیس و پایه بسیار غنی می باشد. استفاده از مستربچ کربنات  بی کیفیت می تواند تولیدات شما را تا حد بالایی تحت تاثیر قرار دهد. در قیمت گذاری مستربچ کربنات کلسیم وزن موجود و میزان مواد مورد نیاز شما بسیار مهم می باشد.

خرید مستربچ کربنات کلسیم - notrika-co.ir

خرید مستربچ کربنات کلسیم

اگر شما هم به دنبال خرید مستربچ کربنات کلسیم هستید، باید برای تهیه آن از مجموعه ای خرید کنید که دارای محصولات با کیفیت و در عین حال دارای قیمت مناسب و همچنین دارای تعهد نسبت به سفارش شما باشد.

ما همواره سعی کردیم محصولات باکیفیت را با قیمت مقرون به صرفه به دست شما عزیزان برسانیم .میتوانید برای خرید و ثبت سفارش و همچنین استعلام قیمت مستربچ کربنات کلسیم با شماره های ما که در سایت موجود هست، تماس حاصل کنید.

سخن پایانی

در یک جمع بندی کلی می توان مستربچ کربنات کلسیم محصولی بسیار کاربردی و پایه ای دانست. هرچه کیفیت در مستربچ کربنات کلسیم بالاتر باشد می توان به خوبی ویژگی های بیشتری را در اختیار داشت.

سوالات متداول مستربچ کربنات کلسیم

مستربچِ کربنات کلسیم یا همان کامپاند کربنات کلسیم به عنوان یک فیلر یا پرکننده در صنایع کاربرد دارد. مستربچ کربنات کلسیم در صنعت با نام تجاری کلسیت نیز می شناسند.

از کربنات کلسیم که به عنوان یک ماده طبیعی بر روی زمین نیز یافت می شود به عنوان یک پرکننده بسیار عالی بهره می برند. در صنعت پلاستیک نقش  پرکننده ها بسیار ویژه بوده و باید کیفیت قابل قبولی را نیز ارائه کنند. در صنعت پلاستیک مستربچ کربنات کلسیم یکی از پرمصرف ترین متریال های موجود می باشد. به دلیل اینکه قیمت محصول بسیار با اهمیت است از مستربچِ کربنات برای کاهش قیمت تمام شده استفاده می کنند. پرکننده ها به مواد اولیه جامد و مایع اضافه می شوند تا تغییراتی مانند افزایش مقاومت و خاصیت شکل پذیری را ایجاد کنند. اضافه کردن مستربچِ کربنات کلسیم می تواند خواص و قابلیت های زیادی را به محصولات اضافه کند.